söndag 20 mars 2011

Svar på kommentar

Jag fick en fråga om hur jag orkar plugga så mkt, och vad som får mig att orka, så jag tänkte svara på den frågan ;)

Mina föräldrar har alltid sagt till mig att skolan är viktigt så att man i livet får en möjlighet att kunna välja vad man vill göra i livet... Och det är ju faktiskt väldigt sant. Så jag har alltid pluggat ganska mkt, fast inte på långa vägar så mkt som jag pluggar nu ;)

För sbart 2 år sedan så träffade jag min pojkvän, jag har sett honom kämpa med sin speedway och jag har oxå hunnit se honom lyckas, det tror jag har fått mig att inse att om man verkligen vill och försöker så är chansen att man lyckas mkt större än omman inte kämpar.

Dessutom har jag efter denna termin 90 högskolepoäng, det är halvvägs till en kandidat examen, och att veta att jag har klarat av detta och utan en enda underkänd tenta får mig att bli lite taggad. Jag känner att jag snart är färdig :) Och det känns verkligen superskönt!! :)

Jag tycker också att det jag läser är väldigt roligt, och det tror jag gör väldigt mkt för att jag ska orka :) Efter min magisterexamen skulle jag lätt kunna plugga ett år till bara för att det finns så mkt intressanta kurser :)

Och anledningen till att jag inte går ut och festar är att jag inte tycker att det är lika roligt längre, och för att jag helt enkelt inte har tid för att skolan måste komma först :)

Så mitt tips är, hitta någonting som driver dig till att vilja lyckas, sätt upp ett mål, och gör upp en plan för hur lång tid det ska ta för dig att nå detta mål! Och det är inte alltid roligt att plugga, men då får du helt enkelt tvinga dig själv till att plugga, det gör jag hela tiden!

/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar