torsdag 14 april 2011

Fiffiga jag

I tisdags så köpte jag en Unicef-nål, nålen för varenda unge :) Jag tycker att det är en väldigt bra sak att stödja, om än bara lite. För er som inte vet så går pengarna från försäljningen av dessa nålar till att försöka stoppa barnhandeln i tredje världen, en handel som oftast slutar i prostitution för dessa stackars små barn. Så i alla fall jag köpte den! När jag satt och funderade på vad jag skulle kunna ha den till, då jag inte vill ha en massa hål i mina kläder, så kom jag på att man kunde göra om den till ett halsband :) Jag knipsade av nålen på baksidan och filade till den lite så att den inte skulle vara vass, vände upp och ner på smycket och trädde en silverkedja i hålet mellan vattendropparna :) Nålen finns att köpa på bland annat H&M och kostar 20kr!
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar