söndag 17 april 2011

Greklands våldtäkt

Alltså vad finns det för människor här i världen egentligen? Jag läser och ser ju inte så ofta på nyheterna så jag kanske är lite efter, men igår när jag kollade på Tv4 nyheterna så hörde jag om den svenska tjej som anmält en grekisk man för våldtäkt och misshandel på den grekiske ön Samos, han blev friad trots starka medicinska bevis, och nu är tjejen anmäld för förtal! Bara för att hon anmälde våldtäkten :S Hur i hela världen tänker dom här? Att man själv kan bli åtalad för att man anmäler detta brott leder ju till att nästintill ingen anmäler om det händer!

Sen som om det inte skulle vara nog så gick en grekisk diplomat ut med denna kommentar: "Tvärtom min vän så är det du som ska skämmas över svenska kvinnors uppträdande, på semester i alla delar av världen och med utländska medborgare i sitt eget land" 

När då reportern frågade vad han baserade denna fördom på så drog han ett exempel från en händelse på Rhodos där två svenska tjejer hade demonstrerat på stan med plankat där det stod "Ligg med oss, vi har inte aids". Vips så var helt plötsligt alla svenska tjejer slampor. Snacka om att dra alla över en kam.. Det konstigaste är ju att jag var på Rhodos i sommar och jag varken demonstrerade eller låg runt.

Ännu konstigare är ju att enligt en europeisk undersökning så har svenska kvinnor sex mer sällan än många andra kvinnor från europeiska länder.

Ni kan läsa lite mer om våldtäktsfallet här
/M

1 kommentar:

  1. som grek själv tycker jag att ni svenskar ska sluta åka till Grekland på semester.
    "snacka om att dra alla över en kam" snäll ni är dom sista som ska snacka så.

    SvaraRadera