onsdag 25 maj 2011

Grekland våldtäkt - kommentar

Fick en kommentar från anonym på inlägget om Greklands våldtäkten (vågat att vara anonym när man uttrycker åsikter som han/hon gjorde): som grek själv tycker jag att ni svenskar ska sluta åka till Grekland på semester.  "snacka om att dra alla över en kam" snäll ni är dom sista som ska snacka så. 

Då kommer jag med svar på tal! Om nu vi svenskar slutar åka till Grekland på semester, vad ska ni då leva på? Precis tänk på den då det är ett välkänt faktum att många greker lever på turismen och det är ingen mening med att säga emot då jag har hört det från den pålitligaste källan - greker. Sen så kan jag även påpeka om att ingen och jag menar ingen någonsin kan uppmuntra någon till våldtäkt! En tjej ska kunna gå naken på stan utan att bli våldtagen. Sen så undrar jag en annan sak, om nu dessa svenska tjejer som "bjuder ut sig" är så äckliga, varför ger ni då respons? För ärligt talat så kan inte ett sådant beteende fortsätta om det inte får någon respons! Och bara för att vissa av ett visst kön håller på så, så betyder inte det att alla gör så eller vill ha följderna.. Och som sagt så kan inget beteende ändå leda till att det är okej med våldtäkt. Biten om att dra alla över en kam var riktad till den anställda på grekiska ambassaden som kom med det urlöjliga uttalandet och det var ju precis det han gjorde - drog alla över en kam. Det kan ju varenda människa som läser uttalandet se! Sen att du tar för givet att jag menar att alla greker drar alla över en kam, vilket jag inte gjorde, visar ju bara att du är snabb på just det.
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar