lördag 14 maj 2011

Tankar

Jag har tänkt på att det verkligen inte kan vara kul att läsa vår blogg, det är samma sak dag ut och dag in.. P L U G G! Det känns nästan lite som att man varit tvungen ge upp sitt liv för att komma någonstans i det, konstigt att man ska behöva göra det ;) Men samtidigt så känner jag, och jag tror att Hanna känner samma sak, att vi redan haft vår "ungdom". Vi är färdiga med att festa varje helg och springa runt på stan fulla som ägg. Det ger oss inget längre, man känner sig bara malplacerad när man är i den situationen och det går inte att associera till det längre. Kan ta ett exempel: Träffade en bekant, kan man nog kalla henne, på tåget hem för ett tag sen och vi började prata om hur mycket pengar man gör av med. Hon säger sedan någon om att om man är singel så är man ju ute på krogen varje helg och då blir det dyrt.. Jag kände då att vi verkligen inte alls tänkte lika, för det där kan jag inte alls få in i mitt liv. Jag är inte i ett förhållande och jag är nästan aldrig på krogen! Jag känner inget behov av att vara där för jag tycker inte att det är så roligt. Jag antar att jag på vissa sätt är lite lillgammal och på ett sätt så är jag faktiskt glad för att jag är det!

Det var lite tankar jag hade för tillfället. Hoppas att det är någon som orkar läsa det ;) 
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar