torsdag 17 februari 2011

Mötet

Mötet jag hade idag var på kvinnojouren, allting gick jättebra och jag ska börja jobba där :) Men först måste jag gå en kurs och lära mig lite saker om våld mot kvinnor osv. så då kommer jag bli ännu mer utbildad och det gillar ju jag ;) Jag kommer jobba där som volontär, så jag får ju ingen lön för det arbetet jag kommer göra, därimot kommer jag få jättemkt erfarenhet, och det är ju någonting som är väldigt viktigt i dagens samhälle!

Anledningen till att jag gör allt detta är för att jag vill lyckas i livet, och det är det som är min stora drivkraft.. Annars vet jag inte hur jag hade orkat, men om man vill lyckas så måste man vara beredd och kämpa eftersom att konkurrensen i dagens samhälle är så himla stor.

Jag tycker inte alltid att det är roligt att plugga, eller att jobba utan att få betalt. Det händer jätteofta att jag bara vill lägga mig och dra täcket över huvudet och låtsas som att jag inte har någonting att göra... Kommer det en sån dag, vilket det gör ibland, så ger jag mig själv lite ledigt, för det behöver man oxå ha ibland. Men om man har ett mål som man vill uppnå så orkar man kämpa mkt mer för att lyckas. Har man inte turen här i livet att få allt serverat så får man se till att servera sig själv ;) Genom att plugga massor och genom att skaffa mig erfarenhet på det sätt som går, så hoppas jag att jag skaffar mig själv en bra framtid, för det tycker jag att jag borde förtjäna ;)


Nog med det seriösa snacket känner jag ;) Nu ska jag plugga lite, vi har ju faktiskt seminarium i morgon ;)
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar