lördag 23 oktober 2010

Att bli vuxen

Jag har en extrem bloggtorka just nu så ni får ursäkta mig för att min uppdatering inte är den bästa ;)

Jag fyller år snart och nåt jag har tänkt på är hur mycket en födelsedag förändras när man är lite äldre :P För mig så gick det på ett år bara.. Ska förklara lite bättre ;) När jag fyllde 17, och alla andra födelsedagar innan det också förresten, så var jag jätteexalterad och började nästintill räknade ner dagarna flera månader innan jag faktiskt fyllde. Sen på födelsedagen så vaknade man super tidigt, va skitglad och ville bara öppna alla presenter ;) Sen kom 18års dagen.. Jag räknade inte ner dagarna, jag vaknade inte supertidigt, va inte skitglad eller exalterad :P Sen när man väl öppnat presenterna tänkte man mest "Jaha och det var det.." Och samma sak är det med julafton :S Okej jag tycker fortfarande om att få presenter men den där speciella känslan saknas.. Är det så här att vara vuxen vill jag inte växa upp! ;) Eller vad vet jag det kanske bara är jag som upplever det så här..
/M

2 kommentarer:

  1. Nej jag fattar precis vad du menar, jag hade kunnat skriva det där själv för jag förstod exakt hur du känner... det är skittråkigt att det blir så :P

    SvaraRadera
  2. Bra att jag inte är ensam! Eller egentligen är det ju inte bra men du fattar vad jag menar ;) Ja man vill ju inte förlora det känslan bara för att man kan ses som "vuxen" nu :P Det är ju den som är själva grejen med att fylla år, utan den skulle man ju nästan kunna strunta i hela grejen :P

    SvaraRadera