söndag 31 oktober 2010

Dåligt uppdatering

Jag vet att uppdateringen är minst sagt sjukt dålig! Har tyvärr inte så mycket att berätta :P Sitter just nu och kollar på nåt program om andra världskrigen, mest om nån nazistledare Hermann Göring.. Hitlers efterträdare tydligen. Vad kan jag säga det finns folk till allt! Vad jag verkligen inte kan förstå är hur det kunde gå så långt? Hur bra man kan lyckas med att manipulera och hjärntvätta folk :S Det läskigaste av allt är att det säkert kan komma hända igen..

Jag kommer ihåg när jag var på konfirmationsresa i Tyskland och vi besökte koncentrationslägret Sachsenhausen.. Direkt när jag närmade mig det fick jag en jätteobehaglig känsla, det går inte förklara. Väl där inne så ser man stenmuren där dom radade upp judarna och bara sköt. Man såg deras sovplatser, toaletten (om man nu kan kalla det det) och obduktionsrummet där man utförde "experiment" och sedan undersökte vad som hänt med kroppen :S Detta rum var beläget över en källare som var överfull med döda kroppar.. Att människor kan göra så mot en annan medmänniska, det kan jag inte förstå!

Jag får kanske ta och leta upp bilderna därifrån nån dag snart och visa er.
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar