tisdag 16 november 2010

Bloggtorka

Ja det där med bloggandet gick ju inte så jättebra tyvärr.. Kunde väl nästan förväntat mig det ;)

I vilket fall som helst kom jag att tänka på en sak.. Det är ju väldigt ofta man sökt ett jobb och inte hör något från arbetsgivaren vilket då ganska självklart betyder att man inte fick jobbet ;) Men jag tycker ändå att det tillhör vanligt hyfs att höra av sig och meddela att personen i fråga inte fick jobbet! Okej det kan ju vara lite jobbigt om det är många sökande, men det är ju bara att skriva en standard mall för brevet och sen skicka ut ett massmejl. Det är så mycket trevligare och man uppfattas som så mycket mer professionell! Jag fick idag ett jättetrevligt mejl från, vad jag antar var en, rekryteringsansvarig och jag kände genast att jag såg det företaget som mycket mer seriöst än de som inte ger besked :)


Jag funderar på om jag ska ta och smörja in mig med nån ansiktsmask..? Det var ett tag sen nu. Brun man var på bilden btw ;)
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar