söndag 24 januari 2010

Arbetar söndag

Maria:

Ja idag vart det precis som igår att hoppa in och arbeta lite på Gina, kändes att det va ett tag sen sist för jag har allt lite ont i fötterna ;) jag känner att jag bara måste skriva av mig om en sak och ni får missförstå mig rätt när jag säger det här. Vi har ju börjat med att fråga folk om de vill runda upp till närmaste heltal på Gina för att de pengarna ska gå till att stödja behövande på Haiti. Det kom idag in en kvinna med utländskt ursprung och handlade för lite över 100 kr.. Jag frågade om hon ville runda upp de två sista kronor för Haiti hon säger nej och jag blir av ingen anledning rätt chockad. Jag tänkte att eftersom att hon själv antagligen flytt från sitt hemland till Sverige borde hon veta hur det är. Hon har ju antagligen levt i dåliga förhållanden med kris och krig. Man tycker ju då att hon borde kunnat runda upp dom där två ynka kronorna för att hjälpa dem som lever så nu. Hon har det ju antagligen ändå rätt bra så det är ju inte så att dom där kronorna hade varit avgörande för hennes familj överlevnad. Så nu till hur ni ska uppfatta det jag sagt, jag är absolut inte rasist! Jag har inget emot en persons ursprung utan om jag har något emot en person så är det den personens personlighet eller handlingar.

Så jag gör en sån här blogg grej och säger runda upp och ge era slattar till de behövande på HaitiBilden kommer från Unicef,
http://www.flickr.com/photos/unicefsverige/4290694930/



xoxo Hanna och Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar