onsdag 20 januari 2010

Gråa trista vardag

Maria:

Idag väntar skolan för andra hälften av Hanna och Maria, gråa trista vardag som sagt ;) det är tur att det finns små ljuspunkter där ändå som gör den lite bättre! Lunchen idag vart att slänga i sig det skolan kallar mat (eeeh?) för att sedan större delen av den ha körlektion med världens bästa körlärare Clas. Gick super måste jag säga och hoppas på att allt ska gå som planerat och att jag snart har mitt körkort, kan va ganska bra när man bor mitt ute i ingenstans ;) Väl tillbaka på skolan gjorde jag mig redo för min första religions lektion, rädd för att det skulle bli precis så tråkigt som det låter. Men så finns det ju de lärare som kan göra ett tråkigt ämne rolig och intressant och till min stora glädje va min religions lärare just en sån person.

Efter skolan hjälpte jag Sivert, Artur och Petra att göra klart ett arbete, hoppas hoppas hoppas att det blir bra nu (så att jag inte klantat till det) :) Som tack erbjöd sig Artur att jag skulle få skjuts hem av honom och Sevve, eller rättare sagt så bestämde han att Sevve skulle köra hem mig. Rädd för allt jag hört om Arturs körning satte jag min tveksamt i bilen, rädd för att det skulle bli min död ;) Men som tur va så körde Sevve bra och laglydigt så jag kom hem oskadd. Behöver jag säga att det va en rolig bilfärd, speciellt Artur på hans upptäcktsfärd av nya platser i världen ;) Artur följde med in lånade några filmer med barnslig glädje och gick sedan ut för att åka hem. Men efter ett tag plingar det på dörren och när jag öppnar smiter såklart hundskrället ut och sedan hörs ett riktigt tjejskrik bakom dörren xD då är det Artur som kommer och behöver hjälp för att Sevve kört fast i en snödriva xD hahha typisk otur som jag inte kunde låta bli att ha lite roligt även om det är lite elakt ;)

Allt som allt va den en helt okej dag, och hade jag dött där under bilfärden kan man ju se det som Artur sa att då hade vi ialf dött tillsammans och med roliga människor.

Allt som hade saknats för att göra den här dagen perfekt hade varit min allra bästaste vän Hanna :D men som vanligt skickades det ju en hel del sms höhö ;) jag bara sitter här och väntar på att kontakten mellan våra satans mobiler ska sluta fungera snart, kanske blir överhettad eller nåt ;) Hanna är ju rätt het i sig måste jag säga så det skulle inte förvåna mig ;)

xoxo Hanna & Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar