onsdag 27 januari 2010

Snö igen..

Hanna:

Idag snöar det igen, aaaaah. Jag orkar inte mer av den här vinterkylan. Visst det är mysigt med snö runt jul och nyår, men nu kan det smälta bort tycker jag :) I morse gick jag upp kl 6, jag gick och la mig en stund till lite senare men jag kunde inte somna för jag blev störd av sms och telefonsamtal, så det vara bara att gå upp igen. Lika bra det iofs, jag kan ju inte ha sovmorgon varje morgon. Men nu är det ju ändå slut på det. Jag börjar ju på universitetet om mindre än 24 timmar. Jag var där i dag, första gången jag åkte dit själv, jag hittade ändå hyfsat tycker jag själv så jag är väldigt stolt ;)

Jag inhandlade 2 böcker som jag behöver ha till mina studier, den tredje boken som jag skulle ha var slut.. jag tror att han i bokaffären sa att den skulle komma in igen nästa vecka. Mina två böcker kostade 900 kr.. Det var mer än jag räknat med. Jag trodde att alla mina tre böcker skulle kosta ungefär en tusenlapp, så det var ju en missbedömning om man säger så ;) Nu har jag ändå 1 bok kvar som jag måste köpa så snart som möjligt och sen har hur många fler böcker som helst som jag måste köpa under året. Jag kommer bli ruinerad. Jag är verkligen glad att jag bor kvar hemma. Annars hade det känts som en omöjlighet att få ekonomin att gå ihop ;)

Jag har faktiskt hunnit med en hel del idag, jag har också hunnit laga mat, ringa typ 100 telefonsamtal till olika personer, bl.a till CSN osv, sen har jag satt igång en tvättmaskin som jag ska gå och plocka ur nu. Efter det ska jag ta ett långt bad och bli lite uppvärmd, jag känner mig lite frusen sen jag promenerade runt i kylan förut.


XoXo Hanna och Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar