fredag 22 januari 2010

BLÄÄÄ

Hanna:

Hallå, mitt 3:e blogginlägg på lika många dagar tror jag...? Jag känner mig duktig ;) Idag är jag på uruselt humör, jag vaknade vid halv 9 idag på gott humör, nu är klockan kvart över 10 och mitt humör är redan på botten ;)

Igår åkte jag ut till Ikano för att uträtt några ärenden. Första biten av resan gick som den skulle, förutom att min buss var 10 minuter sen så att jag såklart missade den bussen jag skulle byta till på rese. Så då fick jag vänta 15 minuter på rese innan jag kunde fortsätta min resa till ikano ;) väl på bussen så ser jag att det kommer in två fjortisar som kanske är 12 år gammla, dom sätter sig precis bakom mig, jag stör mig inte så mkt på det till en början då jag har min Ipod så jag åtminstånde slipper höra vad dom pratar om, nu måste jag bara stå ut med deras stinkande parfym ;) men någonstans på vägen mellan resecentrum och Ikano tar batterit slut i min kära Ipod, så nu kan jag inte undvika att höra vad dom bakom mig pratar om. Det första jag hör är orden Paradise Hotel (what?) är man 12 så ska man väl inte titta på program som PH? :S sen hör jag till min fövåning och förskräckelse att deras favorit är Jackie Ferm "hon är ju så grym som har legat med typ alla killar. Hon kan liskom få precis vem hon vill" ööhm ?!? "och det där med hennes pappa, det är liksom så coolt, jag vill med ha en sån pappa" och så fortsatte konversationen...

Men jag undrar hur bra förebild hon är för 12-åriga tjejer som nu tror att det är coolt att ha sex med alla och ha en kriminell pappa. Det är svårt nog att vara ungdom ändå i dagens samhälle utan att tjejer ska gå runt och tro att man är grym bara för att man har legat med 1000 killar. Om jag hade en utelista så hade jag gjort som kissie och satt placerat Jackie Ferm där för att hon är en dålig förebild för ungdomar. Nu har jag ingen utelista så jag gnäller bara på henne i stället ;)

En annan sak som stör mig är det jag läste i tidningen i går.. Det var att man i Saudiarabien hade stängt ett kvinnogym, anledningen? Jo att kvinnor i Saudiarabien inte får träna på gym. Men såklart finns det gym för män. Varför skulle inte kvinnorna få träna på gym dom också? Män och kvinnor är lika värda och har samma rättigheter så varför skulle inte vi också få träna på gym? Men om männen i Saudiarabien vill ha sex med feta och ohälsosamma kvinnor så visst. Därimot tycker jag att det är orättvist mot kvinnorna om dom nu själva inte vill vara feta och ohälsosamma, vilket dom antagligen inte vill... för vem vill det? Bara för att jag skrev det här så menar inte jag att det bara är i Saudiarabien som kvinnor ibland blir orättvist behandlade, det finns självklart i de flesta länderna, även Sverige. Vi är alla lika mycket värda, man som kvinna, ung som gammal, så låt oss kvinnor få leva lika fritt som ni män!

Det var allt från moraltanten Hanna för tillfället, jag vet att jag är gnällig idag och jag ber om ursäkt för det! Nu ska jag ut och gå och försöka bli av med lite ilska som en viss person gett mig.

xoxo Hanna och Mia ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar