onsdag 3 februari 2010

3 Februari=snöstorm? ;)

God morgon :) Idag har jag sovmorgon så jag börjar inte förän kl 13 idag, skönt! Klockan stod ändå på 08.00 i morse och det var för att jag skulle gå upp och plugga. Jag har inte riktigt kommit så långt än men jag har ju bara varit uppe i 38 minuter ;) så nu har jag ätit frukost och ska snart gå ut med sumo, sen ska jag börja plugga igen. När jag kollade ut genom fönstret förut såg jag att det snöade igen, hur mycket snö kan det egentligen komma? Ja har i allafall inte varit med om att det varit såhär mycket snö på väldigt många år...inte vad jag kan komma ihåg i allfall ;)

Min lillasyster smsade mig förut..klockan var väl 10 över 8 kanske lite mer.. och då hade inte hennes skolbuss kommit än, den ska komma ungefär halv till oss ;) Bra jobbat, men jag kommer ihåg hur det var när jag skulle åka den bussen till skolan, 240 var nästan alltid sen eller så uteblev den helt så fort det var minsta lilla snöoväder. En gång kom jag mer än en timme sent tack vare den bussen ;)

Idag läste jag i tidningen om en man som hade misshandlat sin styvson. Han hade tvingat pojken att äta sin egen spya och slicka upp sin egen urin. Han hade också blivit bränd på armarna med en cigarettändare och han hade tvingats att stå på balkongen naken i november när det blåste och snöade. Och sist men inte minst så satte han ett frätande medel i pojkens öga. Hornhinnan och ögonlocket växte på grund av detta ihop. Pojken är 4 år. Mannen dömdes till 4,5 års fängelse. Asså va fan?!? Jag tycker personligen att han förtjänar ett mkt längre straff. Man måste ju verkligen vara helt sjuk i huvudet om man kan göra såhär mot ett barn. Jag förundras ständigt och jämt över hur många sjuka människor det finns. Människan har för lätt att bli ond och känslokall. Det skrämmer mig.

Nog om det :) Jag hade tänkt att jag skulle avsluta med någonting roligt men jag kommer inte på någonting nu så det får väl vara antar jag ;) Jag kanske skriver lite senare om jag har någonting roligt att dela med mig av :)

Xoxo H & M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar