fredag 26 februari 2010

Fundering

Nu har jag precis duschat och lockat mitt hår med min trippeltång :) Det tog mig ungefär 40 minuter eller något mer att fixa mitt hår, under den tiden kan man ju inte göra så mkt annat än att hålla på med håret och ... tänka. Så jag har alltså haft 40 minuter till att bara tänka. Under den här relativt korta tiden hann jag tänka en hel del tankar, och en del väldigt konstiga och utan något som helst sammanhang.

Någonting som jag kom och tänka på är killar och deras konstiga och stora antal uttryck för saker. Tex sex, hur många ord har dom inte för just sex. Jag har hört både det ena och det andra från killkompisar och klasskompisar, eller från tjejkompisar som har hört väldigt mkt konsigt från killar. Dippa, doppa, knulla, dra över, köra över, trycka, fixa, bazza, listan kan göras lång. Varför kan killar inte bara säga "henne skulle jag vilja ha sex med" i stället för henne vill jag trycka eller henne ska jag fixa, henne ska jag köra över, henne ska jag doppa...? Jag tycker att många av deras uttryck är lite nedlåtande mot kvinnor på ett eller annat sätt. Jag vet inte varför det är bara ett intryck jag får. Men att säga Henne skulle jag vilja ha sex med är väl inte tillräckligt coolt för en kille. Det är väl helt enkelt inte manligt nog. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar