fredag 26 februari 2010

Frågor från läsare

Idag såg att vi att vi hade fått ett mail med några frågor. Jag och Mia har diskuterat dessa frågor över telefon och kommit överens om att vi ska ge varsitt svar på frågorna :) Den första frågan var: Vad gör ni för någonting, alltså jobbar ni eller går ni i skolan? Och hur har ni råd att handla nya kläder och skor hela tiden? Den andra frågan löd: vad tror ni är trendigt i vår och sommar när det gäller klädesväg osv. Vi tänkte att ni kanske kunde svara på dom här frågorna eftersom ni har snygg stil och eftersom du Mia jobbar på Gina, vad vi har förstått utifrån eran blogg :)

Jag (Hanna) tänkte svara på dom här frågorna nu, så får vi se när Mia svarar, Hon hade nämligen lite ärenden att uträtta idag vad jag förstod ;) Jag pluggar på universitetet just nu, det är också det enda jag gör, jag jobbar alltså inte. Jag får studiebidrag, jag tänker inte gå in på några summor eftersom det känns lite för privat att göra här på bloggen :P, jag bor ju hemma hos mina föräldrar fortfarande så jag har inte några stora utgifter direkt. Förutom busskort och böcker till skolan. Och av pengarna som blir över lägger jag nästan allt på kläder och skor, lite går såklart till andra nöjen tex. godis ;) Men jag handlar nästan inga märkeskläder eller i dyra butiker utan som jag och Mia sa, vi tänker budget! Jag handlar alltså mkt billiga kläder, på rea och i billiga butiker så som Hm, Gina, Bikbok, Vila... Då får man fler plagg för pengarna ;) Tex. mina jeans som jag köpte nyligen kostade 124.50, som hittat tyckte jag. Skor däremot lägger jag lite mer pengar på. Ibland köper jag skor som är dyrare men minst lika ofta köper jag billiga skor och skor på rea.

Jag är ingen mode-expert, verkligen inte! Men om man går in i butiker så ser man ju vad som kommer att vara trendigt i vår/sommar. Någonting som jag tror på är i allafall, Kavajer, skjortor, leggings och olika tunikor och jeansjackor. Sedan tror jag att jeansshorts med en snygg tshirt kommer bli en stor hitt i sommar. Och klänningar finns det mkt av i butikerna nu så det blir nog också poppis.

När det gäller skor tror jag fortfarande på klackar, som förra året. Men skorna i år är inte lika "klumpiga" och så som dom var sommaren 09. Sen sitter ju inte ett par ballerinaskor helt fel heller. Sen kan ju alltid converse och sneakers användas till shorts osv. Det blir ofta riktigt snyggt! :) Men det är bara vad jag tror och vad jag tycker är snyggt. Så detta är absolut inget expertråd, detta tåls att sägas ytterliggare 1 gång ;)

Jag försökte fixa några bilder på kläder och skor som jag har tänkt att använda i sommar men min kamera fungerar tydligen inte och min mobil har problem med att överföra bilderna till datorn, eller om det kanske är datorn som har problem, vad vet jag ;) Så det blir tyvärr inga bilder nu eftersom allt gick åt skogen ;)

Xoxo H&M

1 kommentar:

  1. Vilka/vilken är er favorit klädbutik, skobutik och mataffär? :)

    SvaraRadera