fredag 26 februari 2010

Mia svarar

Nu blir det min tur att svara på frågorna som vi tydligen fick på mejlen imorse ;) jag vet att ni Hanna redan lagt ut vad det var för frågor men jag tar med dom i det här inlägger också ;) främst för att jag ska komma ihåg dom själv, höhö..

1- Vad gör ni för någonting, alltså jobbar ni eller går ni i skolan? Och hur har ni råd att handla nya kläder och skor hela tiden?

2-vad tror ni är trendigt i vår och sommar när det gäller klädesväg osv. Vi tänkte att ni kanske kunde svara på dom här frågorna eftersom ni har snygg stil och eftersom du Mia jobbar på Gina, vad vi har förstått utifrån eran blogg :)

Ja för att svara på fråga nr. 1 så går jag ju då sista året på gymnasiet, så jag tar studenten i sommar (wohoo!) men jag jobbar även extra på gina vilket gör att jag får ett extra tillskott pengar i månaden utöver studiebidraget på futtiga 1050 ;) och som även Hanna tog upp förut, jag handlar inte märkeskläder för det är inget jag känner att jag behöver ha. Det finns minst lika mycket snygga kläder som inte är ett speciellt märke men de blir ändå genast mycket billigare, och billigt gillar jag, ialf när det kommer till kläder och skor ;) jag även som Hanna köper mest kläder i affärer som har rimliga priser dvs HM, Cubus, Bik Bok, Vila och självklart Gina då :P Eftersom att jag nu jobbar extra måste jag ju ha kläder från Gina så det har blivit att jag handlar mest därifrån eftersom att det känns onödigt att handla en massa kläder från andra ställen när jag ändå nästan aldrig kommer kunna använda dom. Jag får ju då även rabatt på mina klädköp där just eftersom att jag måste ha deras kläder när jag jobbar. När det kommer till skor måste man ju ha tillräckligt många för att kunna matcha alla outfits ;) nee men mer seriöst nu jag har storlek 35 i skor vilket gör det ganska svårt för mig att hitta skor som passar som jag verkligen gillar.. så när det väl händer brukar jag köpa eftersom att jag vet att det kan ta ett tag innan jag hittar några igen :)

Fråga nr 2: Som sagt jag är inte heller någon modeexpert men jag vet ju att det kommit in många tunikor i tunt material till Gina så det tror jag blir väldigt poppis i år. Nåt som även gäller är tunna lite större linnen med olika tryck på. Djurmönster är fortfarande ett säkert kort på både kjol, klänning och leggins. Jag har sett att det är mycket grönt i år så det är nog en färg man ska satsa på. Grönt och beige är poppis när det kommer till byxor i år, gärna i lite pösig stil. Jeans jacka och jeans shorts med ett större linne under känns som ett säkert kort, både till vardags och lite festligare tillfällen. I vår eller under svala sommarkvällar skulle jag säga att shorts/pösiga byxor och en grovstickad färgglad tröja är att satsa på. Klänningar i alla former och färger verkar va trendigt, de ska dock inte vara längre än till knäna i år ;P Jag tror att man kan klä sig lite som man själv känner passar en och som är bekvämt i vår/sommar bara du inte är rädd för färg! Färger ska blandas hej vilt nu så bara släpp loss och mixa på så kan det inte bli fel :) Vad gäller skor så tänk färg även där, söta pastellfärgade ballerinor och nätta kilklack/klackskor i nån cool färg and you're fit for fight ;)

Nu vet ju jag att de som frågade är killar så tipsen kan ju inte hjälpa så mycket när ni ska välja kläder men jag är inte direkt haj på vad som gäller för killar :P jag tror att det är mycket t-shirts med roliga tryck och intensiva färger, till ett par beiga eller olivgröna/armégröna chinosliknande byxor eller bara vanliga jeans. Har även fått intrycket av att skjortor är ett klädesplagg som man bara måste ha i år både som kille och tjej. Ta ett par jeans, ett linne med eller utan tryck och en skjorta över så har du en säker klädsel :P ett annat alternativ som är inne i år som kanske inte matchar alla personers tycke är kavaljer..
hoppas ni fick ut nåt av svaren :)

Nu har jag trist skolarbete att gör som skjutits upp hela kvällen så,
ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar