torsdag 25 mars 2010

Budget

Hej :)

Idag loggade jag in på min bankhemsida för att kolla hur mkt pengar jag hade kvar. Jag blev chockad över hur mkt pengar jag gör av med varje månad, det är inte okej! Så för månaden som kommer har jag bestämt mig för att gör upp en budget. Jag tillåter mig själv att köpa en psykologibok som jag måste ha på univ. sen får jag köpa ett nytt månadskort så jag kan åka buss... Sen ska jag ta ut 500 kr och det är allt jag får göra av med den här månaden för nu har jag bestämt mig för att spara mina pengar. Så nu får jag leva livet som fattig. Jag får inte köpa några kläder eller eller nåt sånt den här månaden tyvärr. Utan jag vet vad dom där 500 kr kommer gå till, jag behöver nämligen köpa en ny foundation, ny deo och lite andra sånna små saker som jag faktiskt behöver ha... Kommer inte bli en rolig månad känner jag ;)

Sen ska jag ju hämta ut ett paket från Hm för 1500, dock är inte alla kläder till mig där i utan lite är mammas och min systers oxå, men 500 kr får jag nog åtminstånde lägga ut... SUCK! Jag har nog ett problem när det gäller att hålla i mina pengar och inte alltid slösa bort dom på kläder och skor -.-



Jag kanske borde köpa en spargris och ha mina pengar i ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar