onsdag 3 mars 2010

Onsdag

Hej på er :)

Min religion lärare berättade om några artiklar hon sett i Corren som jag tänkte var värda att skriva lite om..

Den första handlade om två 10åriga pojkar från England som gick till ett köpcenter och kidnappade en 2årig pojke. De hamnade på bild när de gick ut ur köpcentret hållandes 2åringen i handen. Några timmar senare hittas den lille pojken misshandlad till döds vid en tågräls. Det visar sig såklart att den va de två 10åringarna som begått brottet och de blev världens yngsta att bli dömda till sluten ungdomsvård. Men det som va mest chockerande va att när man frågade varför dom hade gjort det så svarade dom: Vi hade inget annat att göra..
Hur kan man begå ett sånt brott när man är så pass ung!? Jag fattar knappt hur man kan begå nåt sånt när man är äldre.. De här två killarna måste helt ärligt talar va totalt rubbade i huvudet!! :S Lite som de två bröder, på 5 & 7 år, som här i Sverige dödade en 4årig pojke genom att strypa honom till döds med en pinne och ställa sig på hans bröstkorg :S VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MÄNNISKOR!? Inte nog med det så visar det sig att de en av de två bröderna från England, som nu är frisläppta, är misstänkte hos polisen igen! Dock så vill ju inte polisen berätta vad det handlar om..

Det andra störda va att dom i USA vill få igenom en lag som går ut på att man ska starta en utredning mot den mamma som fått missfall för att försäkra sig om att hon inte har gjort något medvetet som orsakade missfallet, för då är det tydligen en brott.. Eeeh!? Jag fattar faktiskt inte hur dom tänker här, jag menar eftersom att abort kostar pengar i USA så är det ju ganska självklart att anta att inte alla har råd med att göra en abort. Har de inte råd med det så borde de ju heller inte ha råd med att försörja ett barn. Men jag tycker faktiskt inte att det är nån skillnad på att göra nåt som leder till ett missfall eller att göra abort. Båda sakerna har ju samma utgång i slutändan, dvs barnet försvinner. Så om det här nu ska bli olagligt kan dom ju på samma gång ta med abort för som sagt enda skillnaden är ju att det görs av läkare. Men jag kanske har missat att läkare har tillåtelse att döda där borta..?

Det va allt jag hade att skriva för just nu, jobbat bort lite aggressioner som kom när jag hörde detta ;)

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar