måndag 22 mars 2010

Live like we're dying

Hej hopp! ;) Sitter just nu och försöker gå igenom världsreligionerna som jag har prov i på fredag, suck.. Det är inte kul så självklart hamnar jag här istället ;) Måste säga att judendomen ändå verkar ha en rätt cool attityd om man väljer att va mer konservativ än ortodox :P Det är likadant med buddhismen förutom det där med att man måste hålla sig neutral hela tiden ;) ska ge ett exempel, en buddhist vinner 1 miljon på lotta det här är hans reaktion:

Han blir såklart tacksam för att han vunnit men han tillåter sig inte att känna glädje över det eftersom att nån kan stjäla dom redan senare under dagen.

Rätt jobbigt skulle jag tycka ialf eftersom att man inte heller får tycka illa om nåt eller nån ;)


Jag gillar verkligen den här bilden, tycker det är lite sommar över den :)

3 kommentarer:

  1. Den är väldigt snygg tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. hanna sluta kommentera på mias inlägg :P

    /Jag är Anonym

    SvaraRadera
  3. sluta kommentera anonymt..?
    jag gillar när Hanna kommenterar vad jag skrivit ;)

    SvaraRadera